+421 905 714 420

Vitráž a tiffany technika

Dnes môžeme vitráž a tiffany techniku nachádzať aj v reprezentatívnych priestoroch hotelov, firiem, ale aj v domácnostiach. Po vitrážových výplniach siahajú ľudia čo túžia po jedinečnosti a originalite. Obecné úrady si dávajú zhotovovať erby, firmy logá, v hoteloch a liečebných domoch zdobia vstupné priestory. Majitelia nehnuteľností túžia mať niečo originálne, čo vystihuje ich osobnosť. Výplne kuchynských dvierok, vstupných dverí predeľovacích stien v interiéri podčiarkujú osobitosť vlastníkov a dodávajú priestorom luxus.

Ak túžite Vášmu interiéru či exteriéru dodať niečo jedinečné, treba sa zamyslieť , kde má byť Váš jedinečný originál osadený a čo má vystihovať. Pri výbere miesta je nesmierne dôležité svetlo. To totiž dodá Vašej vitráži patričný lesk a podčiarkne farebnosť jednotlivých fragmentov.

Do úvahy treba zobrať:

  • náročnosť vzoru,
  • množstvo jednotlivých dielikov skla (každý kúsok je opáskovaný medenou páskou a jednotlivé dieliky sú pospájané cínom, čo pridáva na váhe vitráže),
  • prirodzený tok svetla, či umelé osvetlenie.

Pri rozhodovaní Vám radi poradíme, odporučíme námet a spoločne doladíme detaily tak aby Vám vitráž nie len zútulnila priestory, ale pri pohľade na ňu Vám dodala energiu a radosť ...

Vitráž je prevzatý výraz z francúzskeho "le vitrage" (z pôvodného latinského slova vitrum - sklo) a je to všeobecné pomenovanie pre sklenené okenné výplne ako aj pre dekoratívne prvky z plochého číreho a farebného skla.

Optický efekt farebných skiel a rôznou hrúbkou tabuliek vyvolávalo mihotavé iskrenie pôsobiace dojmom nadprirodzenosti. Tento efekt predurčil stredovekého človeka používať farebné sklo výhradne v katedrálach a kostoloch. Autori farebnej skladby okien sa riadili prísnymi zákonitosťami. Určovala ich intenzita farebného vyžarovania skiel, ale aj stredoveká hierarchia farieb.

Technika Tiffany, princípom tohto postupu je brúsenie, skladanie a spájanie skla do určitých vzorov. Výsledok pripomína práve vitráže kostolov a katedrál.

Je to spôsob skladania a spájania kúskov skla pomocou medenej pásky a cínu. Výsledný produkt je podobný vitráži. V tiffany technike sa používajú menšie kúsky skla. Tie musia byť pomerne presne narezané na požadovaný tvar. Tieto dieliky sa následne obrúsia a olepia medenou páskou. Takto pripravené kúsky sa pospájajú cínom letovačkou.

Tiffany technikou sa dajú zhotoviť výplne dverí, skriniek, okien, rôzne závesné a zapichovacie dekorácie ako aj trojrozmerné tienidlá svietniky, vázičky ... fantázií sa medze nekladú.

Ako sa dporacovať k vitráži

Ak máte záujem o vitráž stačí zavolať na číslo +421 905 714 420 alebo napísať správu na adresu glassbird@glassbird.sk.

  • Vy mi poviete kde chcete umiestniť vitráž a aký námet by ste chceli,
  • ja pripravím návrh, ktorý Vy schválite,
  • po zaplatení zálohy vypracujem už presný podklad v mierke 1:1, ktorý ešte môžete pripomienkovať,
  • realizácia samotnej vitráže trvá minimálne 1 týždeň, záleží od zložitosti námetu,
  • po doplatení celkovej ceny vitráže Vám bude hotové dielo doručené.

 

Typy skla:

  • SPEKTRUM GLASS
  • KATEDRAL
  • UROBOROS
  • KOKOMO

Vlastnosti skla:

  • číre, hladké, priehľadné, lesklé, tvrdé, pevné v tlaku, chemicky odolné a odolné voči zmenám teploty, hygienické,
  • nevýhoda - krehkosť,
  • fyzické a chemické vlastnosti skla závisia od jeho chemického zloženia.

Triedenie:

  1. podľa chemického zloženia - sodné, draselné, olovnaté, borité,
  2. podľa zafarbenia - bezfarebné a sfarbené, číre a zakalené,
  3. podľa použitia - úžitkové sklo, osvetľovacie a dekoratívne sklo,
  4. podľa spôsobu výroby - lisované, ťahané, valcované a plavené.

Osvetľovacie sklo:

  • priepustnosť a rozptyl svetla, odolnosť voči zmenám teploty, presné rozmery a bezchybnú úpravu,
  • používa sa číre, zakalené, farebné a krištáľové,
  • najväčší rozptyl a najmenšiu priepustnosť majú mliečne sklá,
  • najväčšiu priepustnosť a najmenší rozptyl majú číre sklá.

Zošľachťovanie skla:

  1. brúsenie olovnatého skla - poskytuje výtvarne možnosti, bohaté tvary, zvyšuje lom, lesk, svetla a žiarivosť plôch a vytvára efektný rozdiel v hrúbke skla, brúsené sklo je prevládajúcim typom na svetových trhoch,
  2. maľovanie - nanášaním priesvitných alebo krycích farieb, príp. drahých kovov na povrch skla, každý nános farby sa musí vypáliť,
  3. leptanie,
  4. vrstvenie.

Jednotlivé techniky sa dajú kombinovať.

Cenník

Cenu vitráže nie je možné dopredu stanoviť. Môže byť daný hrubý odhad a však cena vitráže závisí hlavne od typu použitého skla a od zložitosti motívu.

V celkovej cene sa odrazí:

  • návrh a náročnosť vzoru,
  • množstvo jednotlivých sklených dielikov - náročnosť vzoru,
  • dĺžka použitej medenej pásky,
  • množstvo použitého cínu,
  • veľkosť konečnej vitráže v m2,
  • počet vitráží,
  • hodiny výroby vitráže, čím menšie dieliky tým náročnejšia výroba,
  • miesto dodania.

 

Doprava a platba

Tovar odosielame obvykle do 10 pracovných dní od pripísania Vašej platby na náš účet. Keď nie je možné túto lehotu dodržať, budeme Vás o tom bezodkladne informovať.

Pri nákupe nad 100 EUR je poštovné v rámci celej Slovenskej Republiky zdarma. Tovar štandardne zasielame len na území Slovenskej republiky. Dodávky do zahraničia riešime po dohode individuálne.

 

Spôsob dopravy:

Pri objednávke tovaru máte možnosť vybrať si jeden z nasledujúcich spôsobov dopravy:

1) Kuriér GLS

Výška sumy závisí od hmotnosti a objemu objednaného tovaru - pohybuje sa od sumy 4,50 €. 
Tovar je nutné baliť do krabíc alebo balíka s výplňou, aby sa tovar nepoškodil. Balné sa pohybuje v sume od 1,20€. Vždy sa snažím pripraviť Vám najlepšiu alternatívu zabalenia balíka, aby ste platili čo najnižšiu sumu.

Kuriér Vás bude v deň doručenia kontaktovať na telefónnom čísle, ktoré je nutné pri objednávkach uvádzať.

2) Osobný odber v našej prevádzke v Borovicová 1, 974 05 Banská Bystrica - časť Rakytovce

Osobný odber je možný na adrese prevádzky v pracovné dni v čase podľa dohody.

O pripravenosti tovaru na osobný odber bude kupujúci informovaný e-mailom.

 

Spôsob platby - platba vopred:

Platbu vopred uskutočnite po potvrdení objednávky tovaru bankovým prevodom alebo vkladom na účet. V potvrdení objednávky máte uvedenú celkovú sumu k úhrade vrátane Vami zvoleného spôsobu dopravy a prípadných ďalších poplatkov (poistenie a pod.), ako aj číslo účtu.

Ako variabilný symbol uveďte číslo Vašej objednávky. V prípade platby prevodom na účet,  zrealizujte platbu bezodkladne po potvrdení objednávky, najneskôr však do 7 kalendárnych dní. Ak nebude platba  pripísaná na účet do 7 kalendárnych dní od potvrdenia objednávky, predávajúci má právo predmetnú objednávku automaticky stornovať bez upozornenia. V prípade, že po tomto termíne bude aj tak platba pripísaná na účet, predávajúci má právo vrátiť platbu späť.

Podrobné informácie o platobných podmienkach a prípadnom vrátení platby nájdete v Obchodných podmienkach.

 

Preberanie zásielky:

Odporúčaný postup pri preberaní zásielky:

Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru dôkladne skontrolovať, či obal, v ktorom je tovar zabalený, nie je poškodený. V prípade jeho poškodenia je nutné na mieste dodania tovaru skontrolovať obsah zásielky a spísať s prepravcom protokol o zistených chybách spôsobených počas prepravy. V prípade, že k takejto situácii došlo, bezodkladne nás prosím kontaktujte. Ak zásielka vykazuje známky poškodenia alebo vniknutia do zásielky, ihneď skontrolujte s prepravcom obsah zásielky a spíšte protokol o zistených chybách. Ak kupujúci tovar prevezme aj napriek evidentnému poškodeniu obalu bez spísania protokolu o zistených chybách s prepravcom, predávajúci z tohto dôvodu neuzná prípadné neskoršie reklamácie.

Odporúčaný postup pri poškodenom obsahu prevzatej zásielky:

Ak zásielka nevykazuje známky poškodenia a je adresátom potvrdený preberací protokol dopravcovi, stáva sa zásielka vlastníctvom kupujúceho. Po prevzatí zásielky sú ďalšie reklamácie ohľadom poškodenia zásielky riešené s dopravcom.

Odporúčaný postup pri poškodení obsahu prevzatej zásielky je nasledovný:
Kupujúci je povinný bez odkladu prekontrolovať obsah zásielky a prípadné závady hlásiť prepravcovi ihneď, najneskôr do 24 hodín od doručenia zásielky. Je dôležité zachovať zásielku v pôvodnom stave vrátane obalov a výplní. V každom prípade odporúčame kontaktovať dopravcu bez odkladu, výrazne tak prispejete ku kladnému vybaveniu reklamácie.

Snažíme sa robiť všetko pre to, aby doručenie zásielky prebehlo v poriadku a bez akýchkoľvek problémov. Snažíme sa, aby tovar bol vždy dôkladne zabalený a aby tak nedošlo k jeho poškodeniu.

Dôrazne odporúčame: Pred prevzatím si zásielku dôkladne skontrolujte! V prípade, že je zásielka v poriadku, čo najskôr skontrolujte jej obsah. Včasnou kontrolou zvyšujete šancu na uznanie prípadnej reklamácie. Môže sa stať, že vám tovar nebol doručený kompletný, napriek tomu, že ste za tovar uhradili. Vedzte, že sme len ľudia a omyl sa môže stať každému, možno sme Vám tovar nedopatrením zabudli pribaliť. V takom prípade nás bezodkladne kontaktujte a určite nájdeme najvýhodnejšie riešenie, ako chýbajúci tovar dodať.

V prípade akejkoľvek otázky, nezrovnalosti alebo problémov s dopravou nás kontaktujte telefonicky alebo e-mailom, sme tu pre Vás!

Problémy s doručením

Pretože pre doručovanie zásielok využívame služby externej spoločnosti, môže sa stať, že nami expedovaná zásielka k Vám nedorazila v očakávanom termíne. V takom prípade (pokiaľ Vaša zásielka nebola doručená do 5 pracovných dní od obdržania e-mailu o odoslaní zásielky) si najprv veľmi jednoducho overte, kde sa Vaša zásielka nachádza podľa postupu spoločnosti GLS.